Už ve starých knihách se píše, že klid a spánek léčí. V případě jeho nedostatku vznikají závažná onemocnění. Proč tomu tak je?

Spánek je pro život člověka důležitější než jídlo. Jeho nedostatek může způsobit smrt dříve než nedostatek jídla. Základem zdravého životního stylu je tedy dostatečný a kvalitní spánek. Jak na to?

Biologické hodiny

Biologické hodiny má v sobě každý živý organismus. Bakteriemi a řasami počínaje a člověkem konče. Světlo velmi silně ovlivňuje biorytmus v těle. Zásadní roli hraje úsvit a soumrak. Ty mají hlavní vliv na tvorbu melatoninu v těle. Melatonin – spánkový hormon se tvoří v epifýze (šišince mozkové) a jeho tvorba je právě řízena biologickými hodinami v mozku. Ty se řídí světlem, tedy již zmiňovaným úsvitem a soumrakem.

Jak podpořit tvorbu melatoninu

Pro správnou tvorbu melatoninu v mozku potřebujeme dostatečné množství serotoninu v mozku tzv. hormonu dobré nálady, kvalitní stravu s dostatečným množstvím kvalitních bílkovin, vitamíny řady B a také dostatečné množství Omega 3 s vitamínem D a hořčíku.

Co narušuje naše biologické hodiny

Vynález žárovky, tedy umělého světla postupně začal ovlivňovat naše vnitřní biologické hodiny. Dlouhé noční svícení a nedostatečná tma při spánku narušuje správnou tvorbu melatoninu, a tím i naše biologické rytmy. Vývojem lidstva jsme se dostali pod velký vliv tzv. modrého světla, který tento problém ještě zhoršuje. Modré světlo vyzařují televizní přijímače, tablety, mobily a LED žárovky.

Dalším důležitým faktorem, narušujícím tvorbu melatoninu jsou také směnné provozy. Bylo prokázáno, že pokud člověk musí pracovat ve směnném provozu, tak je lepší rychlé střídání směn, a to po směru hodinových ručiček, tedy ranní – odpolední – noční.

Neméně podstatným vlivem na naše vnitřní biologické hodiny je každoroční přechod z letního času na zimní a naopak.

Vliv narušeného biorytmu na vznik nemocí

Lidé, kteří jsou trvale vystavováni nedostatečné produkci melatoninu, a tím narušení biologických rytmů v organismu se vystavují ve vysokém riziku vzniku:

  • Spánkových poruch
  • Depresí a jiných psychických onemocnění
  • Bolesti hlavy
  • Ženy často trpí neplodností
  • Ženy rakovině prsu (potvrzené vědecké výzkumy)
  • Muži rakovině prostaty (potvrzené vědecké výzkumy)
  • Rychlému stárnutí buněk
  • Vzniku cukrovky
  • Vysoké hladině cholesterolu v krvi
  • Kolísání krevního tlaku
  • Nadváha
  • Poruchám funkce štítné žlázy a nadledvinek

Stačí doplnit melatonin?

V tuto chvíli si asi většina čtenářů řekne: “no tak si koupím nějaký přípravek s melatoninem a bude to vyřešené…“

Bohužel to není tak jednoduché. Do nedávné doby byly potravinové doplňky s melatoninem v ČR zakázané. Nyní je sice povolená nějaká minimální dávka, ale podle výzkumů a zejména zkušeností takto dodávaný melatonin nefunguje! Je nutné podporovat tělo, aby si jej přirozeně vytvářelo.

Co tedy dělat?

Velmi důležité je udělat vše proto, aby si melatonin, tento silný antioxydant a hormon vnitřních biorytmů tělo dokázalo v dostatečném množství vyrobit samo.

1. Podpořte tvorbu serotoninu a dopaminu v mozku. Ti pak přirozeně pomohou i k tvorbě melatoninu. Významným pomocníkem je kořen rostliny Kudzu (Pueraria lobata). Koncentrát z této byliny najdete v přírodních kapslích Pohoda. Tam je spojený i s Hořčíkem a vitamíny řady B, které jsou také velmi důležité

2. Dodržujte „hygienu biorytmů“. Večer nepoužívejte bílé LED světlo, ale vyměňte jej na teplé světlo s načervenalým odstínem. Minimálně dvě hodiny před spaním nepoužívejte přístroje, které vyzařují modré světlo, jako jsou mobilní telefony či počítače.

3. Respektujte roční období, svítání a soumrak. Nepracujte dlouho do noci. Ukládejte se k spánku nejpozději kolem 23 hodiny a nevstávejte dříve než v 5 hodin ráno. Pro lepší usnutí můžete použít přírodní bylinné čaje na dobrý spánek.

Narušením vnitřních biorytmů v těle se lidstvo ocitá před lavinou závažných onemocnění, které naši předci vůbec neznali! Vy ale už víte co s tím, tak neváhejte….

Zdroj: http://www.serafinbyliny.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png