Jóga dokáže být neuvěřitelně účinný nástroj ke zmírnění stresu a úzkosti. Zařazení krátké jógové sestavy mezi každodenní rutinu vám může pomoci udržet soustředění a zbavit se úzkostných myšlenek.

Ranní cvičení vám pomůže začít den z místa klidu a jasnosti. Večerní cvičení vám pomůže vzdát se tlaku každodenního života.

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

 

Jak to funguje? Jóga aktivuje váš parasympatický nervový systém, což zklidňuje tělo a mysl.

Pravidelné cvičení jógy vám také dodává čas na odpojení od světa a spojení s vaším dechem, což může být neocenitelné pro zachování vnitřního klidu.

Uvádím svou oblíbenou jógovou sestavu pro úlevu od úzkosti. Může se cvičit pokaždé, když začnete pociťovat úzkost nebo stres: ráno, v poledne nebo večer.

Hluboký předklon

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Hluboký předklon uvolní napětí v dolní části zad a horní části stehen. Pomáhá také na chvíli odpojit se od světa, když do vás proudí energie.

Postavte se do pozice hory, s oběma chodidly pevně na zemi a rukama opřenýma v bedrech. Vydechněte a sklápějte tělo směrem dopředu, natahujíce horní část trupu.

Ohněte lokty a uchopte oba lokty opačnou rukou. Zlehka se kolébejte ze strany na stranu, pokud je vám to příjemné. Vydržte v této pozici alespoň minutu.

Malásana (jógový dřep)

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Tato pozice stahuje dolů veškerou vaši energii, což vám pomůže cítit se pevně ukotvení v sobě sama a být méně úzkostliví. Začněte s nohama rozkročenýma v šířce boků – důležité je, abyste měli paty na zemi a vaše prsty směřovaly od vašeho těla ven.

Klesněte boky tak nízko, že pánev spočine mezi stehny. Kvůli větší opoře můžete použít jógové bloky. Dlaně opřete o sebe a vydržte v této pozici po dobu deseti hlubokých nádechů a výdechů.

Pozice krávy s orlíma rukama

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Kvůli času, který trávíme u počítače nebo telefonu, trpíme bolestmi krku, zad a ramen. Tato jógová pozice pomůže uvolnit všechno napětí, které celý den pociťujete v horní části těla.

Začněte v pozici na všech čtyřech. Pravou nohu přeložte přes levé stehno nad kolenem. Otevřete chodidla do stran a jemně spusťte pánev k podlaze.

Natáhněte ruce do stran ve výši ramen a pravou paži vsuňte pod levou paži. Předloktí přitlačte k sobě, zvedněte lokty, držíce je souběžně s podlahou. Dlaně tlačte k sobě.

Vydržte v této pozici 1 minutu, potom opakujte předcházející pohyby opačnýma rukama a nohama.

Pozice holuba

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Vaše bedra nesou obrovskou tíhu emočního napětí. Tato pozice vám pomůže vzdát se tlaku každodenního života a urovnat si v hlavě vše, co se v ní hromadilo již celé týdny či dokonce roky.

Začněte v pozici psa hledícího dolů. Pravé koleno posuňte kousek dopředu a umístěte ho tak, aby bylo v jedné linii s vaší pravou rukou. Kotník byste měli mít v jedné linii s vaší levou rukou, vaše holeň by měla být souběžně s přední částí podložky.

Natáhněte levou nohu dozadu, kolenem a nártem se opírejte o zem. Narovnejte záda a ohněte horní část těla dopředu tak, abyste čelem spočinuli na svých rukou. Vydržte v této pozici po dobu 2 až 5 minut. Opakujte na každou stranu.

Pozice dítěte

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Jedná se o velmi zklidňující pozici. Uvolněte se, dýchejte a na chvíli zapomeňte na okolní svět. Po provedení této pozice se budete cítit mnohem vyrovnaněji po fyzické i duševní stránce.

Posaďte se na podlahu tak, abyste měli kolena doširoka roztažené od sebe a aby se prsty lehce dotýkaly země.

Vtlačte břicho mezi stehna a čelem se opřete o podlahu. Narovnejte ruce dlaněmi dolů a pomocí prstů se natahujte dopředu.

Dýchejte zlehka a vydržte v této pozici po dobu 1 až 5 minut.

Pozice ležící bohyně

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Tohle je moje oblíbená posilující pozice. Stačí v ní vydržet po dobu několika minut a budete se cítit jako nový člověk.

Lehněte si na záda a spojte chodidla k sobě. Kolena mějte roztažené od sebe. Paže spočívají natažené podél trupu a dlaně nahoru.

Dýchejte pomalu a vydržte v této pozici po dobu 2 až 30 minut.

Pozice s nohama opřenýma o zeď

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Tato jednoduchá obrácená poloha vám téměř okamžitě pomůže zbavit se stresu a úzkosti. Lehněte si na podlahu a přisuňte zadekúplně ke zdi a opřete nohy nahoru o zeď.

Držte obě nohy natažené a chodidla mějte rovnoběžně se zemí. Rameny a hlavou spočiňte na podlaze. Paže mějte volně podél těla s dlaněmi otočenými vzhůru.

Zavřete oči a odpočívejte po dobu 5 až 10 minut.

Meditace v sedě

Tato 15minutová jógová sestava uvolní i několikaměsíční napětí

Meditace je jedním z nejlepších nástrojů, jak uklidnit svou roztěkanou mysl. Zavřete oči. Zhluboka se nadechněte. Zadržte dech.

Pomalu vydechujte. Soustřeďte se na svůj dech. Pro odstranění úzkosti můžete svůj nádech zaměřovat na oblasti, ve kterých cítíte nahromaděné napětí – nejobvyklejšími oblastmi napětí jsou bedra a ramena.

Při výdechu si představujte, jak se uvolňuje všechno napětí. Začněte s meditacemi po dobu 5 až 20 minut každý den a cvičení postupně prodlužujte.

Po dokončení cvičení si dopřejte chvilku, abyste se sladili se svým tělem. Jak se cítíte? Jste stále napjatí, nebo se cítíte být lehčí? Je vaše mysl méně roztěkaná a jasnější?

Cítíte se být nabuzení? Vyvolalo to u vás nějaké další emoce? Pravidelné cvičení této jógové sestavy vám pomůže zbavit se úzkosti natrvalo.

Zdroj: mindbodygreen.com, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png