Rovněž zjistili, že doplněním hořčíku se tyto problémy dají zvrátit.

Zdá se, že úzkost a stres začínají být stále běžnější. Naštěstí by mohl existovat jednoduchý způsob, jak to zmírnit, aniž byste do svého těla dávali celou hromadu léků na předpis.

Tím neříkám, že léky na předpis někdy nejsou užitečné, jsou však velice drahé a často mají nežádoucí vedlejší účinky.

Důležitost hořčíku

Hořčík (magnézium) je znám jako nejstarší pilulka na uklidnění. Hraje důležitou roli v biochemických reakcích lidského těla, včetně těch, které se vztahují k úzkosti a stresu.

Stravovací průzkumy stále dokazují, že příjem hořčíku je nižší než doporučené množství. Od konce 2. světové války znepokojivě stouply hladiny úzkosti u lidí po celém světě.

Tato skutečnost koresponduje s nízkými podíly hořčíku. Možná si myslíte, že je to náhoda, ale vědci objevili mezi těmito dvěma faktory zřejmou spojitost. Je dokonce možné vyvolat projevy úzkosti u laboratorních myší, když jim odepřete hořčík.

Nedostatek hořčíku

V roce 1968 vědci Wacker a Parisi uvedli, že nedostatek hořčíku může způsobovat depresi, poruchy chování, bolesti hlavy, svalové křeče, záchvaty, ataxii, psychózu a podrážděnost.

Hořčík a GABA

GABA (kyselina gama-aminomáselná) je hlavní uklidňující neurotransmiter v mozku.

Když nemáte dostatek hořčíku, hladina této kyseliny klesne, což způsobí, že váš mozek zůstává v režimu ‚zapnutý‘.

To může způsobit, že se pořád kvůli něčemu trápíte a nejste schopni se uvolnit, přičemž zvyšujete svou úroveň stresu.

Hořčíkové doplňky

Studie prokázaly, že užívání doplňků stravy s obsahem hořčíku může pomáhat zmírňovat některé příznaky spojené s úzkostí a stresem a také může účinně snižovat míru příznaků souvisejících s úzkostí.

Hořčík můžete užívat dokonce zvenčí jako rychle účinkující prostředek, který obchází trávicí systém.

Potraviny bohaté na hořčík

Pokud užívání doplňků stravy není nic pro vás, proč nezkusit zvýšit množství hořčíku ve stravě?

Hořčík vám dodají jídla obsahující vlákninu, ale do některých jídel, jako jsou některé snídaňové cereálie, se hořčík a další živiny speciálně přidávají.

Jelikož mnozí lidé mají nedostatek hořčíku, nezaškodí, když si připomeneme některé potraviny bohaté na hořčík.

1. Ořechy a semínka

Některé ořechy, jako jsou mandle, kešu a arašídy, vám mohou poskytnout až 20 % denní doporučené dávky hořčíku jen v 28 gramech ořechů, které jsou navíc plné zdravých mastných kyselin a velmi sytým občerstvením.

28 gramů dýňových semínek vám dodá až 37 % denní doporučené dávky hořčíku.

2. Zelenina

Špenát je v podstatě superpotravina, co se týče téměř každé živiny, kterou obsahuje, a jiné to není ani s hořčíkem.

Jen půl šálku špenátu vám přinese 20 % denní doporučené dávky hořčíku, a tak se jedná o velmi jednoduchý způsob, jak do své stravy dostat více hořčíku.

3. Ovoce

Středně velký banán obsahuje až 8 % denní doporučené dávky hořčíku.

Jablka obsahují jen 2 % hořčíku, ale když si dáte oba druhy ovoce najednou, přijmete 10 % denní doporučené dávky tohoto minerálu.

4. Maso a ryby

Ne všechny ryby obsahují hořčík, ale 60 gramů halibuta nebo lososa obsahuje až 7 % denní doporučené dávky hořčíku.

Kuřecí prsa a hubené mleté hovězí maso obsahují 5-6 % denní doporučené dávky na 60 gramů.

5. Ostatní potraviny

Dejte si k snídani dvě sušenky z pšeničných otrub se sklenicí sójového mléka a dostanete 30 % denní doporučené dávky hořčíku.

Může se tak stát ještě předtím, než vám zaúčinkuje kofein z vaší ranní kávy. Při 15 % denní doporučené dávky u každé sušenky je tato snídaně fantastickým začátkem dne.

Jak pochutinu si přidejte půl sklenice rozinek a zvyšte svou dávku na 36 %.

Vysoké množství hořčíku obsahuje také rýže a jiné obiloviny. Některé metody zpracování potravin, jako je čištění obilovin způsoby, které odstraňují na živiny bohaté klíčky a otruby, bohužel nesmírně snižují obsah hořčíku.

Vždycky byste se měli snažit vybírat si méně zpracovanou verzi.

Například půl šálku vařené bílé rýže obsahuje 3 % denní doporučené dávky hořčíku, zatímco hnědá rýže obsahuje téměř čtyřnásobek tohoto množství, což při stejném objemu představuje 11 %.

Zdroj: healthy-holistic-living.com, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png