Za posledních několik desetiletí vzrostl čas strávený bolestmi páteře celosvětově o 54 %. Toto číslo ukazuje, jak důležité je něco dělat dříve, než bude příliš pozdě.

Nikolaj Amosov byl geniální chirurg, vynálezce a autor bestsellerů, který byl přesvědčen, že své zdraví máme ve svých rukou.

Jeho systematický přístup nám může pomoci vyhnout se vážným problémům v budoucnosti.

Bolest zad může být velmi nepříjemná a mučivá a jsme rádi, že se s vámi můžeme podělit o cviky doporučené tímto novátorským chirurgem.

Cviky doporučené Nikolajem Amosovem

Amosov vytvořil svou vlastní sestavu cviků a jejich účinnost dokázal na vlastním příkladu, kdy se dožil dlouhého života a pomohl vyléčit nejen svou páteř, ale také posílit svaly a vyhnout se problémům s klouby.

Tento slavný lékař prováděl každé cvičení 100krát maximálním tempem! Celá sestava cviků mu trvala asi 30 minut.

Jeho puls byl 110 až 120 tepů za minutu, což má velmi blízko k aerobnímu tréninku. Doporučujeme začít se 4-5 cvičeními. Každé cvičení opakujte 10, 15 až 20krát.

1. Cvičení na židli

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na břicho na židli čelem k zemi.

2. Sepněte ruce v týl.

3. Narovnejte nohy. Pokud je třeba, můžete si je položit na pohovku.

4. Napněte celé tělo tak, aby bylo souběžně s podlahou.

5. Zvedněte trup a současně prohýbejte bederní páteř co nejvíce dozadu.

6. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

2. Pozice do záklonu

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na záda.

2. Ruce mějte podél těla.

3. Dejte si nohy za hlavu a dotkněte se špičkami prstů podlahy.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

3. Přiložení dlaně na záda

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Postavte se do stoje vzpřímeného.

2. Zvedněte ruku a dejte ji za záda.

3. Dlaní se dotkněte protější lopatky. Můžete se zlehka předklonit.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

4. Třes rukou

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Klekněte si na všechny čtyři. Uvolněte záda.

2. Třes začněte rychlým a prudkým ohýbáním rukou v loktech.

3. Cvičení provádějte po dobu 30 až 60 sekund.

5. Houpání dopředu a dozadu

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na záda.

2. Chyťte se pod koleny a přitáhněte kolena k hrudníku.

3. Začněte houpat tělo dopředu a dozadu.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

6. Cvičení na posílení zádových svalů

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na břicho.

2. Ruce mějte podél těla.

3. Zvedněte hlavu a zakloňte se dozadu. Vydržte v této pozici pod dobu asi 3 sekund.

4. Toto cvičení opakujte 3krát (časem postupně zvyšujte).

Závěr

Bolela vás někdy záda? Jak se obvykle zbavujete této bolesti a jak se vyhýbáte závažným následkům?

Napište nám o tom do svých komentářů a sdílejte tento článek s přáteli!

Zdroj: brightside.me, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Vážení diváci, velmi si vážíme vašich příspěvků – dáváte nám naději, že budeme moci pokračovat a velmi nás mrzí, že se mnoho vašich chtěných plateb neuskutečnilo vzhledem k potížím funkčnosti platební brány. GoPay muselo přijmout nové podmínky bank, kdy spolkům neumožní on-line platby kartou. Prosíme o znovu zaslání/zasílání vašich příspěvků, prozatím přes klasický bankovní převod:

Pro platby v ČR: 107-7380440287/0100 s uvedením slova „Dar“ do zprávy pro příjemce.

Pro mezinárodní platby ze zahraničí: IBAN: CZ40 0100 0001 0773 8044 0287, BIC/SWIFT kód: KOMBCZPPXXX

Snažíme se pro vás najít jiné zjednodušující služby pro vaše platby. Děkujeme za pochopení i za podporu.

S láskou Cesty k sobě