Za posledních několik desetiletí vzrostl čas strávený bolestmi páteře celosvětově o 54 %. Toto číslo ukazuje, jak důležité je něco dělat dříve, než bude příliš pozdě.

Nikolaj Amosov byl geniální chirurg, vynálezce a autor bestsellerů, který byl přesvědčen, že své zdraví máme ve svých rukou.

Jeho systematický přístup nám může pomoci vyhnout se vážným problémům v budoucnosti.

Bolest zad může být velmi nepříjemná a mučivá a jsme rádi, že se s vámi můžeme podělit o cviky doporučené tímto novátorským chirurgem.

Cviky doporučené Nikolajem Amosovem

Amosov vytvořil svou vlastní sestavu cviků a jejich účinnost dokázal na vlastním příkladu, kdy se dožil dlouhého života a pomohl vyléčit nejen svou páteř, ale také posílit svaly a vyhnout se problémům s klouby.

Tento slavný lékař prováděl každé cvičení 100krát maximálním tempem! Celá sestava cviků mu trvala asi 30 minut.

Jeho puls byl 110 až 120 tepů za minutu, což má velmi blízko k aerobnímu tréninku. Doporučujeme začít se 4-5 cvičeními. Každé cvičení opakujte 10, 15 až 20krát.

1. Cvičení na židli

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na břicho na židli čelem k zemi.

2. Sepněte ruce v týl.

3. Narovnejte nohy. Pokud je třeba, můžete si je položit na pohovku.

4. Napněte celé tělo tak, aby bylo souběžně s podlahou.

5. Zvedněte trup a současně prohýbejte bederní páteř co nejvíce dozadu.

6. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

2. Pozice do záklonu

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na záda.

2. Ruce mějte podél těla.

3. Dejte si nohy za hlavu a dotkněte se špičkami prstů podlahy.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

3. Přiložení dlaně na záda

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Postavte se do stoje vzpřímeného.

2. Zvedněte ruku a dejte ji za záda.

3. Dlaní se dotkněte protější lopatky. Můžete se zlehka předklonit.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

4. Třes rukou

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Klekněte si na všechny čtyři. Uvolněte záda.

2. Třes začněte rychlým a prudkým ohýbáním rukou v loktech.

3. Cvičení provádějte po dobu 30 až 60 sekund.

5. Houpání dopředu a dozadu

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na záda.

2. Chyťte se pod koleny a přitáhněte kolena k hrudníku.

3. Začněte houpat tělo dopředu a dozadu.

4. Opakujte 10krát (časem postupně zvyšujte).

6. Cvičení na posílení zádových svalů

Přední chirurg ukazuje cvičení, která vám napraví páteř dříve, než bude pozdě

1. Lehněte si na břicho.

2. Ruce mějte podél těla.

3. Zvedněte hlavu a zakloňte se dozadu. Vydržte v této pozici pod dobu asi 3 sekund.

4. Toto cvičení opakujte 3krát (časem postupně zvyšujte).

Závěr

Bolela vás někdy záda? Jak se obvykle zbavujete této bolesti a jak se vyhýbáte závažným následkům?

Napište nám o tom do svých komentářů a sdílejte tento článek s přáteli!

Zdroj: brightside.me, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png