Zdroj: jablonka-cestakezdravi.cz

Jednoduché věci bývají velmi účinné. Proto tu je návod na podpoření imunity, založený na jednoduchých a přirozených principech našeho těla. Je o to hodnotnější, že vychází z osobní zkušenosti a průzkumu. Inspirujte se, jak jednoduše posílit zdraví.

Doba čtení 10 min.

Cesty k sobě


Podpora imunity a dechová cvičení. Milí přátelé, srdečně vás zdravím. Ráda bych vám pomohla a poradila, jak si udržet zdraví a dobrou náladu v této náročné době. Naše myšlenky tvoří realitu. Proto je náš psychický stav velmi důležitý. Kolektivní myšlení buduje svět. Nenechme se manipulovat strachem k ničivým myšlenkám.

Raději tvořme nový svět plný příležitostí a lásky. Ráda vás seznámím s ochranou zdraví a zajímavým cvičením. Vědomým dýcháním. Jmenuji se Ilona Chroboková-Dobrovodská a sama jsem prošla náročným a krizovým obdobím. Dvakrát jsem onemocněla rakovinou. Podruhé to byla rakovina s masivními metastázemi. Nebyla mi dána žádná naděje na uzdravení, a přece jsem se uzdravila. Nemoc mě totiž naučila řešit krizovou situaci tím, že začnu myslet jinak a že sama se sebou budu zacházet lépe a s respektem. Naučila mne trpělivosti a dokonale přeměnila můj hodnotový žebříček. Pomohla mi pochopit, že strach nás velmi oslabuje a bát se nic nevyřeší. Jsem za tuto změnu dnes velmi vděčná.

Teď už vím, že si svůj svět, vztahy a zdraví tvoříme sami svými myšlenkami a činy. A věřte, že myslím i konám jinak než dřív. A můj život je nesrovnatelně lepší. Když jsem tuto proměnu zvládla já, zvládnete ji také.

Vytvořila jsem sama na sobě ozdravný program a zjistila, že my lidé máme velkou moc, řídit si život a zdraví sami, a že nám o této schopnosti vzdělávací instituce vůbec neřekla. Proto jsem napsala knihu Moudrost jabloňových květů, ve které popisuji léčebný program, čištění těla a psychiky a seznamuji čtenáře s novým, tvůrčím myšlením.

Nyní pracuji na druhé knize Utajená moudrost, kde seznámím čtenáře s možností, řídit si život a zdraví sám. Svoje poznatky bych moc ráda věnovala vám všem, abych vám pomohla zvládnout tuto složitou dobu plnou změn v pohodě a ve zdraví. Ráda se podělím o možnost, jak se láskyplně opatrovat a udělat pro sebe maximum. To není nic sobeckého. Jen zdraví a plní energie můžeme pomoci těm méně šťastným, nebo vlastní rodině.

Tato nová situace nám pomáhá pochopit, kam jsme jako lidstvo dospěli a ukazuje nám nové možnosti. Třeba umět být sám se sebou, to v izolaci dělá lidem problémy. Zapomněli jsme na uvnitřnění, na to, že je možné být sám se sebou v souladu, ponořit se do sebe a svého duchovního srdce a v něm pocítit věčnou blaženost. Máme kolem sebe tolik impulzů a samota některé z nás bolí. Také vidíme, že je třeba spolupracovat. Doba individualismu, kdy měl každý na mysli jen svůj prospěch, bere za své. Krásné téma je i soudržnost a vzájemná pomoc v rodině. Vím, že převážně maminky nyní musí kromě pracovních povinností vést ještě výuku svých dětí. Ale zas mají možnost učit děti na praktických příkladech ze života, a ne pasivně jak se to děje v současném školství. Také je třeba vést děti k vlastní zodpovědnosti za své činy. Věřte, budou si víc vážit všeho kolem sebe i nás dospělých. Toto téma by vydalo na samostatnou kapitolu, vraťme se však k tématu o zdraví. O zdraví jde nyní nám všem v první řadě, ale současná situace je náročná i na psychiku. Naše tělo a psychika je jeden celek, fungujeme totiž psychosomaticky. To znamená, že naše duše a tělo spolupracují. Při úleku se nám rozbuší srdce, rozbolí hlava, nebo žaludek. Při radosti pociťujeme příliv energie, při cvičení těla také. Jak po těle, tak po duši. Negativní emoce nás oslabují a z nich je nejhorší strach. Je tedy důležité, aby naše tělo a duše byli v rovnováze. Tuto rovnováhu zajišťují tři základní ukazatele našeho zdraví. Tři pilíře našeho zdraví:

1.pilíř je Psychika

Na našem psychickém stavu záleží, zda jsme zdraví. Dlouhodobý strach, stres, bolest, nebo setrvání v negativních emocích, otravuje naše tělo. Naše tělo reaguje na tyto faktory stažením, strnutím a záporné emoce stimulují naše buňky k zhoršenému fungování. Imunita je tedy oslabená a s takovým psychickým stavem ubývají i naše síly potřebné k obraně organismu. V naší psychice vzniká jako první každá nemoc. Teprve potom se odráží na tělesné úrovni. Dnes žijeme ve zrychleném čase mnoha protichůdných informací, stále řešíme problémy a povinnosti a nikdo nás neučil těm nejdůležitějším věcem, jako je denní čištění psychiky. Mnohé staré civilizace i naši předkové byli více spjati s přírodou a věděli, že tělo a duše jsou jeden celek. Proto čištění psychiky patřilo k běžným denním činnostem a mnohdy se s činnostmi v denním životě prolínalo. Lidé si při práci zpívali, modlitba, byla součástí dne, také různé rituály se vykonávaly v určitý čas a slavnosti a veselice uvolňovaly člověka od každodenní dřiny. Člověk chápal sám sebe jako součást přírody a z ní také čerpal síly a úlevu.

Toto spojení s přírodou je dnes odpojené a my se marně snažíme čerpat své síly alkoholem, filmem, přejídáním, nakupováním, fetováním, módou, plastickými operacemi a jinými destruktivními způsoby. Ty však nenaplní naší duši krásnem a trvalou radostí.

Čištění psychiky: Láska jako taková, působení krásna a umění, tvůrčí relaxací a zájmovou činností, relaxací v přírodě, meditací, modlitbou, odpuštěním.

Pravidelné čištění psychiky posiluje a upevňuje naše zdraví.

2.pilíř je Fyzický

Každý z nás má jinou odolnost organismu a různě silný imunitní systém. Všichni ale děláme stejné chyby, které naši imunitu ještě oslabují. Naše tělesné zdraví ovlivňuje několik faktorů. Stravování, pohyb, dech.

Stravování: Vše, co přijímáme do našeho těla, má obrovský vliv na naše zdraví. Přijímáme nejen ústy, ale i celým povrchem kůže. Všechna kosmetika, všechno zkrášlování jsou jedy. A naše tělo je umí po dlouhou dobu odbourávat a zpracovávat. Až do chvíle, kdy onemocníme. Drogy, alkohol, kouření, vše za čas kratší, či delší zdevastuje naše tělo. Záleží na jedinci a jeho odolnosti. Zdravě se stravuje málokdo a o pravidelnosti nemůže byt většinou řeč. Výrobky z řetězců jsou plné chemie a škodlivin. Cukry jsou skrytě v mnoha potravinách. Potraviny jsou geneticky upravovány. Vše pro zisky druhých. Také pitný režim je důležitý. Slazené limonády plné chemie a káva tělu neprospějí. Je třeba vrátit se k prostšímu stravování bez přejídání. Zařadit do jídelníčku přirozené potraviny, luštěniny, zeleninu a ovoce v syrovou stavu, kaše z pohanky, ovesných vloček a pít vodu nebo vodu s citronem. Celý jídelníček je v mé knížce Moudrost jabloňových květů. Je třeba dodat tělu potřebné vitamíny a minerály, a ne ho zatěžovat nezdravou stravou, která vytváří plísně a nánosy a ucpe cévy a žíly. Pak naše imunita klesá a obranyschopnost těla je stále menší.

Zde je přehled některých přirozených potravin

Přirozené potraviny: Ovoce a zelenina, nejlépe vypěstovaná v domácím prostředí. Obiloviny, například oves dodává tělu bílkoviny, pohanka odkyseluje tělo. Naopak je třeba omezit pšenici a pšeničné výrobky. Ořechy a semena, luštěniny, tvaroh, zákys.

Pohyb: Pohyb je život, stagnace a strnulost je smrt. Strach způsobuje strnulosti a dnešní člověk má málo pohybu. Mnoho činností už u dětí je často pasivní. Můžeme u nich pozorovat návyk na technické hračky, mobily, tablety, televizi. Děti si zapomněly hrát spolu a je smutné dívat se, jak jich osm pozoruje jednoho, který hraje počítačovou hru. Vážně komunikace mezi lidmi a kyberzávislosti rostou. Ty tam jsou hřiště plné dětí a některé z nich ani nevylezou na strom, neuběhnou pětistovku a jsou zchoulostivělé. Jak by si asi poradily v nějaké krizové situaci? Jací lidé z nich vyrostou? Jistě dobře manipulovatelní. A to chceme? Je důležité naučit se denně pravidelně hýbat. Stačí čtvrthodina pohybu, nejlépe ve stejnou dobu. Mohu doporučit třeba cvičení Sedm Tibeťanů, pozdrav slunci, nebo měsíci z Jógy, nebo si vytvořte vlastní sestavu. Skvělý je běh v přírodě, nebo rychlá chůze. Tělo se okysličí a tím zvýšíte svou imunitu. A pravidelnost dělá zázraky. Po měsíci se vám cvičení stane radostnou součástí dne. A radost dodává sílu a energii.

Dech: Další důležitou součástí péče o tělo je správné dýchání. Dech je přirozenou součástí našeho života. Prvním nadechnutím na tento svět přicházíme, s posledním vydechnutím jej opouštíme. Zdá se, že není člověku nic přirozenějšího než dýchání. A přesto jen málokdo z nás dýchá správné. Díky pohodlnému způsobu života se člověk nenamáhá tak, jako dříve, kdy obživa byla závislá na jeho fyzické práci a kdy se dopravoval z místa na místo převážně po svých. To ale znamená pro nás méně pohybu a méně kvalitního dýchání. Také ovzduší je silné znečištěné a ve větších městech se o čistém vzduchu nedá vůbec uvažovat. Dokonce i náš způsob dýchání je špatný. Dýcháme mělce a neprodýcháváme správné orgány v našem těle. Málo kyslíku v našem těle působí, jako stojatá voda, kde dochází k zahnívání. Špatně okysličená krev nezásobuje dostatečně orgány v těle a ty, které mají za úkol čištění těla, fungují nedostatečně. Tím dochází opět k oslabení naší imunity. A přitom už dávné civilizace věděly, jak silné účinky mají různá dechová cvičení. Například v Indii je celá věda o práci s dechem a jmenuje se PRANAJÁMA, což je v překladu ovládání dechu. Jsou zde různá cvičení v různých polohách těla a cvičení duchovní. To proto, že náš dech je schopen přenášet myšlenky a informace a díky správnému dýchání je možné dosáhnout změněného stavu bytí. Je možno dostat se do samotného čistého bytí bez myšlenek, kde ale cítíme, že jsme vším a se vším spojeni. Takový stav posiluje a omlazuje, protože zde je stav bez emocí a strachu a člověk zažívá pocit uvolněnosti, svobody a blaha. Taková cvičení vám zprostředkuji na konci kapitoly. Pomocí dechových cvičení lze dosáhnout skvělých výsledků. Zvýšení příjmu kyslíku Lepší okysličení orgánů Pročištění krve, posílení plic a srdce Dechová cvičení mají obrovskou sílu. Jejich pomocí jsem se uzdravila z metastáz, když už jsem mohla jen ležet.  Použila jsem techniku vědomém dýchání. Normalizace, krevního tlaku, harmonizace a stabilizace nervového systému, zvýšení imunity, dosažení vnitřní rovnováhy, zlepšuje a zrychluje průběh uzdravování, rozšiřuje vědomí. Toto je skutečně jen zlomek možností, které práce s dechem nabízí. A nyní již slíbené cvičení.

VĚDOMÉ DÝCHÁNÍ

Je to vědomé ovládání dechu a vedení informace dechem do těla a mysli, dle naší potřeby uzdravit se, nebo se zdokonalit a zrelaxovat. Nejprve si vysvětlíme, jak bychom měli správné dýchat. Správné dýchání by mělo probíhat takto:

Páteř je rovná a je jedno zda jdeme, sedíme, nebo ležíme. Nádech nosem, dech by měl nejdříve naplnit dutinu břišní, jako to vidíme u malých dětí, nebo zvířat. Dále vedeme dech až do plic, do všech jejích sklípků a zákoutí. Výdech by měl být trochu delší než nádech a vydechovat můžete nosem, nebo ústy. Při nádechu se nafoukne břicho, hrudník se roztáhne a lopatky směrují vzad. Při výdechu se vše uvolní, páteř, ale zůstává vzpřímena. Páteř je totiž také důležité pro naše orgány. Každý její obratel koresponduje s vnitřními orgány. Špatné držení těla má za následek nejen bolesti páteře, ale i špatnou funkci našich orgánů a tím i sníženou imunitu. Plný jogínský dech se skládá ze tří částí, nádech, zádrž dechu a výdech. Nádech do břicha, plic, až pod klíční kosti (dech nadzvedne klíční kosti) a pak následuje zádrž dechu. Po zádrži výdech. Právě při zádrži dechu dochází nejvíce k propojení informace vedené dechem s místem působení.

Zvuky

Staří mistři zjistili že k ovládání dechu a jeho vědomému vedení a působení pomáhá zvuk. Je dobré si v duchu opakovat určité slabiky k zesílení účinku cvičení. Například při nádechu slabika SÓ, při výdechu HAM, Při nádechu HÓ, při výdechu KCHÁ a mnohé jiné. Také existují MUDRY, což je určité držení prstů ruky, k působení na určité oblasti těla. Vše je totiž propojeno se vším. Když si toto konečně uvědomíme, dojde nám, že můžeme vše a cokoli. To je skvělá zpráva že? Mudry jsou gesta rukou a jednotlivých prstů rukou. Mistři si byli vědomi, že tak jako jasnou body na nohou, které souvisí s vnitřními orgány a nervovou soustavou (reflexní terapie), jsou stejné body a dráhy na rukou. Touto metodou lze odstranit mentální stres a dosáhnout energetické, psychické a fyzické rovnováhy. Mudry naleznete na internetu, nebo v knize Jóga v denním životě.

A nyní jak postupovat při cvičení.

Sedněte si, nebo lehněte na klidném místě. Můžete zavřít oči. Nejprve se několikrát zhluboka nadechněte a vydechněte. Myslete na něco hezkého, třeba pociťujte radost, že pro sebe něco dobrého děláte.  Začněte pomalu a pravidelně dýchat. Nádech, zádrž dechu, výdech. Čím pomaleji a hluboce dýcháte, tím lépe. Soustřeďte se jen na dech. Představte si, že se vznášíte ve zlatém, křišťálovém, čistém, nebo duhovém, léčivém světle. Záleží jen na vás, která představa vám vyhovuje. Nyní začněte světlo nadechovat dovnitř těla do duchovního srdce uprostřed hrudi. Na pomalém nádechu vtahujte světlo do srdce a při zádrži ho zde hromaďte. Při výdechu si představte, že toto léčivá energie proudí do každé buňky ve vašem těle a buňky do hloubky čistí. Zažijete s každým nádechem pocit radosti a štěstí a velký příliv energie. Opravdu ho fyzicky pocítíte. Pomalu, pomaličku dýchejte a vědomě čistěte své tělo. Potom pomalu cvičení ukončete a poděkujte světelném zdroji za vyčištění těla.  Pokud jste nemocní, postupujte stejně, jen světlo veďte přímo do místa vaší nemoci. Zpočátku si dejte na toto místo ruku a snažte se nadechovat a vydechovat energii přímo postiženým místem. Můžete použít také Mudry a posvátné zvuky k umocnění účinku cvičení. Po ukončení vždy s pokorou poděkujte.

Výsledek se dostaví, ale má svá pravidla. Prvním je pravidelnost cvičení. Je třeba bez vynechání cvičit alespoň jednou denně po dobu jednoho měsíce. Druhou je víra v kladný výsledek. Víra je také třetím pilířem našeho zdraví. V co věříte, to tvoříte. Pokud pevně věříte v účinek cvičení, výsledek je rychlejší a silnější.

Přeji vám všem hodně zdraví a síly i úspěchů při cvičení. Mně toto cvičení vrátilo do života, kéž prospěje i vám.

Autorka: Ilona Chroboková-Dobrovodská


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Vážení diváci, velmi si vážíme vašich příspěvků – dáváte nám naději, že budeme moci pokračovat a velmi nás mrzí, že se mnoho vašich chtěných plateb neuskutečnilo vzhledem k potížím funkčnosti platební brány. GoPay muselo přijmout nové podmínky bank, kdy spolkům neumožní on-line platby kartou. Prosíme o znovu zaslání/zasílání vašich příspěvků, prozatím přes klasický bankovní převod:

Pro platby v ČR: 107-7380440287/0100 s uvedením slova „Dar“ do zprávy pro příjemce.

Pro mezinárodní platby ze zahraničí: IBAN: CZ40 0100 0001 0773 8044 0287, BIC/SWIFT kód: KOMBCZPPXXX

Snažíme se pro vás najít jiné zjednodušující služby pro vaše platby. Děkujeme za pochopení i za podporu.

S láskou Cesty k sobě