Sezení u počítače, sledování televize a používání telefonu cestou do práce nebo z práce jsou činnosti, které mohou nepříznivě ovlivnit zdraví vašeho krku.

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Ve skutečnosti asi 45 % pracujících lidí trpí ztuhlým krkem. Naštěstí existuje jednoduché cvičení, které vám může pomoci zbavit se bolesti rychle a bez jakéhokoliv dalšího léčení.

Dnes se s vámi chceme podělit o cvičební plán, který vám již v průběhu pěti minut pomůže zmírnit bolest krku.

1. krok: Uvolněte svaly krku

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Posaďte se pohodlně na židli, záda by měla být opřená o opěradlo.

Postup:

  • Umístěte obě ruce za hlavu.
  • Poté zvolna skloňte hlavu a zátylek dopředu a přitáhněte bradu k hrudi.
  • Velice jemně tlačte rukama hlavu dolů směrem k hrudi.

Trvání: 30 sekund

 

2. krok: Zlepšete pohyblivost svých ramen

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Posaďte se pohodlně na židli, záda by měla být opřená o opěradlo.

Postup:

  • Zvedněte ruku tak vysoko, až budete mít levý loket vedle levého ucha a dlaň levé ruky u levé lopatky.
  • Ohněte pravou ruku v lokti tak, aby se špičky prstů dotýkaly levé ruky za zády.
  • Pravou a levou ruku spojte za zády a záda držte po celou dobu narovnaná.
  • Dbejte na to, abyste cítili tah a nápor ve svalech v rukou a na hrudi.
  • Pokud neumíte spojit ruce pomocí prstů, natáhněte ruce do úrovně, jak je to možné. Časem se vaše svaly posilní a zpružní a budete to umět udělat tak, jak to vidíte na obrázku.

Trvání: 30 sekund na každou stranu

3. krok: Zvyšte přítok krve do krku

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Postavte se s chodidly na šířku ramen od sebe a rukama podél těla. Záda držte narovnaná.

Postup:

  • Ruce držte po celou dobu narovnaná a ramena zvedněte co nejvíce směrem k uším. Vydržte v této pozici po dobu několika sekund.
  • Ramena spusťte dolů a cvičení opakujte.

Trvání: 30 sekund

4. krok: Uvolněte svaly rukou

Úvodní pozice: Postavte se levým bokem ke zdi, narovnejte záda, hlavu držte vzpřímeně. Levou nohou vykročte dopředu.

Postup:

  • Otočte hlavu vlevo a podívejte se dozadu přes rameno.
  • Pomalu zvedněte levé rameno, vytočte horní část těla a položte svojí levou dlaň na zeď ve výši vašeho ramene.
  • Držte levou ruku nataženou, obraťte hlavu zpátky a dívejte se zpříma před sebe.
  • Zlehka otevírejte hrudník, dokud nepocítíte tah a nápor ve svalech levého ramene a na hrudi.

Trvání: 30 sekund na každou stranu

5. krok: Pracujte na svém držení těla

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Posaďte se pohodlně na židli nebo na podlahu, záda držte narovnaná, ramena tlačte mírně dozadu, dívejte se přímo před sebe.

Postup:

  • Zvedněte tu ruku, na které straně pociťujete největší bolest, ukažte jí dva prsty a umístěte je na bradu.
  • Prsty držte na bradě, přičemž táhněte bradu dopředu tak daleko, jak se jen dá. Vydržte v této pozici co nejdéle.
  • Bradu jemně tlačte dozadu pomocí prstů, až se vám vytvoří druhá brada.
  • Vydržte v této pozici po dobu několika sekund, cvičení opakujte.

Trvání: 30 sekund

6. krok: Zbavte se svalových křečí

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Posaďte se do vzpřímené a pohodlné pozice, záda mějte rovná a nohy uvolněné.

Postup:

  • Zvedněte ruce nad hlavu, ohněte je v lokti a spojte dlaně.
  • Držte svou hlavu v rovné pozici a jemně ji otočte doleva.
  • Vydržte v této pozici po dobu několika sekund, a poté pomalu otočte hlavu doprava.
  • Vydržte v této pozici po dobu několika sekund, a poté otočte hlavu znovu doleva.

Trvání: 30 sekund

7. krok: Posilujte ramena

Jednoduchý 5minutový trénink, který vás dokáže zbavit bolesti krku

Úvodní pozice: Postavte se s chodidly na šířku ramen od sebe a rukama podél těla.

Postup:

  • Zvedněte ruce nad hlavu, narovnejte lokty a spojte dlaně.
  • Držte ruce natažené a táhněte páteř nahoru. Vydržte v této pozici po dobu několika sekund.
  • Pomalu spusťte ruce dolů, ohněte je v lokti a dejte je za záda, přičemž lopatky stahujte co nejvíce k sobě.
  • Vydržte v této pozici po dobu několika sekund, a poté znovu zvedněte ruce nad hlavu.

Trvání: 1 minuta

Varování: Všechna tato cvičení provádějte pomalu, bez jakýchkoliv prudkých pohybů. Pokud se vaše bolest během cvičení zhoršuje, okamžitě přestaňte a poraďte se se svým lékařem.

Jak obvykle řešíte bolest krku? Máte nějaké vlastní techniky, které vám pomohou rychle ulevit od bolesti? Podělte se s námi o své zkušenosti v komentářích pod článkem!

Zdroj: brightside.me, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png