Jak často meditovat a na jak dlouho?

Meditace není nic jiného než uvolnění naší mysli a dotek vnitřního ticha na naší duši. Mnoho lidí se mě ptává, jak mají začít s meditacemi. Povídají mi, že kdykoli si sednou k meditaci, zavřou oči a soustředí se na svůj dech, hned jim jejich hlava jede na plné obrátky, vzpomenou si na všechny zapomenuté ponožky i narozeniny své mámy, které byly zrovna včera. To značí, že meditace – tedy vypnout a nemyslet je pro Tvou mysl opravdu těžký oříšek a jednoduše na to není zvyklá.

Meditace je ale o cviku. Tedy nepomůže, když si sedneš jednou za týden do hlubokého ticha bez myšlenek na hodinu (kdo to zvládne bez jakýchkoli jiných předchozích zkušeností s meditacemi, tak má u mě roční členství v Univerzitě Duše zdarma), ale pomůže, když ze začátku si přivstaneš ráno dřív o 5 minut a otevřeš svou duši následujícímu dni. Všimneš si, že dýcháš a s každým nádechem nadechuješ vědomě život do svého těla, aktivuješ všechny své buňky a vítáš nový den. Stačí 5 minut ráno, nic víc.

V průběhu dne si pak dej dalších 5 minut meditace třeba na uvolnění tenze a napětí.

  • Příjemně se posaď nebo polož. Dovol si vnímat na chvíli všechny zvuky, které přichází z okolí, dovol si vnímat i zvuky svého těla jak se nadechuje a vydechuje
  • svým vědomím vklouzni do svého těla a dovol si splynout s dechem natolik, že vnímáš, jak se Tvé tělo s nádechem rozpíná a s výdechem opět vrací
  • s každým nádechem si dovol zaměřit svou pozornost na světlo vcházející do Tvého těla a s každým výdechem si dovol své tělo o kousíček víc uvolnit. Je to pocit, jakoby jsi se propadal/a se svým tělem o kousek níž a tělo přirozeně jemně těžkne, uvolňuje se a pokud cítíš někde v těle napětí, můžeš jej jednoduše vydechnout
  • dovol si objevit prostor mezi nádechem a výdechem, kdy je krátká zádrž dechu. V této zádrži dechu tělo maximálně relaxuje a Ty se nacházíš v prostoru mezi myšlenkami, v pravé meditaci.

 

Takto jednoduše můžeš načerpat sílu a světlo kdykoli během dne, kdy potřebuješ dobít baterky, uvolnit se a povolit tenzi v těle.

 

Běžná denní meditace totiž není žádná velikánská věda, ale naprosto přirozená a intuitivní část našeho běžného dne. Meditovat můžeš při chůzi, při hovoru s druhým člověkem (ano, i takové techniky existují), při umývání nádobí i běhu. Jakmile si osaháš takto jednoduché techniky, můžeš se pustit v průzkumu svého nitra, transformace bloků a otevření kapacity Tvé duše.

 

Autor: Barbara Šušková
www.barbarasuskova.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png