Zdroj: Pixabay.com

Jednoho dne, krátce po svých třicátých narozeninách, jsem se uprostřed noci vzbudila na hroznou bolest zad v kříži. Od té doby jsem čas od času zažívala nesnesitelnou bolest.

Navštívila jsem několik lékařů, ale žádný lék ani chiropraktik mi neuměly pomoci. A tak jsem se po několika letech trápení rozhodla něco změnit, a namísto toho, abychom se nacpávala léky proti bolesti, jsem začlenila do svého každodenního života jednoduchá cvičení.

Ukázalo se, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí mého života.

Ráda bych se s vámi podělila o svou cvičební sestavu, která mi už za 30 dní pomohla zbavit se bolesti zad.

 1. krok: Uvolněte napětí

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Postup:

1. Postavte se rozkročmo, s chodidly mírně přesahujícími šířku boků, špičky chodidel směřují mírně ven a kolena jsou mírně pokrčená, zvedněte ruce nad hlavu, páteř a šíjí natahujte směrem nahoru.

2. Pomalu se začněte předklánět v pasu, až se dlaněmi dotknete podlahy.

3. Položte ruce na podlahu a uvolněte svaly v oblasti šíje a zad.

4. V této pozici vydržte po dobu několika sekund, a poté odlepte ruce od země a zvedněte horní část těla zpět do vzpřímené polohy.

5. Cvik provádějte po dobu 30-60 sekund.

2. krok: Navrácení pružnosti

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Postup:

1. Klekněte si na všechny čtyři, položte dlaně přímo pod ramena a kolena mějte na šíři boků. Vaše prsty na nohou by se měly dotýkat země.

2. Záda mějte narovnaná a kolena mějte ohnutá do pravého úhlu, zvedněte levou nohu na stranu co nejvýše.

3. Vraťte se do výchozí pozice a proměňte nohy.

4. Toto cvičení provádějte po dobu 30-60 sekund.

3. krok: Protahujte zádové svaly

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Postup:

1. Klekněte si na kolena a pomalu natahujte horní část těla směrem dopředu, pokud nedosáhnete na zem.

2. S nohama ohnutýma v kolenou do pravého úhlu se pomalu ohýbejte v zádech směrem ke kolenům, dokud nepocítíte tah v křížové oblasti zad.

3. Pomalu sklánějte hlavu, položte bradu na podlahu a uvolněte svaly krku a šíje. Dávejte si pozor, abyste se lokty nedotýkali podlahy.

4. Vydržte v této pozici po dobu 30-60 sekund.

4. krok: Napravte vadné držení těla

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Postup:

1. Lehněte si na břicho, paže podél těla s dlaněmi vzhůru, nohy mějte u sebe.

2. Držíce levou ruku a nohu ve stejné poloze posouvejte dlaň pravé ruky směrem dopředu a zároveň vytočte pravou nohu směrem od těla a koleno ohněte do pravého úhlu. Dbejte na to, aby se pravá ruka a pravé koleno pořád dotýkaly země.

3. Vraťte pravou ruku a nohu do původní pozice (zpátky k tělu), pak vyměňte strany.

4. Cvik provádějte 30-60 sekund na každou stranu.

5. krok: Natáhněte svá bedra

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Postup:

1. Posaďte se do vzpřímené a pohodlné pozice, záda mějte rovná a nohy mějte spojené před sebou.

2. Levou nohu udržujte pořád narovnanou, zvedněte pravou nohu tak, abyste v koleni svírali 90stupňový úhel a oběma rukama chyťte pravé lýtko.

3. Jemně přitahujte pravou nohu k hrudníku, dokud nepocítíte tah v bedrech.

4. Vydržte v této pozici po dobu 30-60 sekund, pak vyměňte strany.

Výsledky

Jak jsem si 7minutovým cvičením za 30 dní dala do pořádku záda

Jako první jsem si všimla, že mi zesílily svaly na zádech a výrazně se mi zlepšilo držení těla. Ačkoli to na začátku nebylo mým záměrem, nyní je pro mě mnohem jednodušší udržet správné držení těla při práci u stolu.

Kromě toho, že jsem se rozloučila s bolestí zad, mě méně bolí hlava a zlepšilo se mi celkové zdraví.

Pravidelné cvičení mi také dodá hodně energie. Po 30 dnech provádění této cvičební sestavy jsem se přestala uprostřed noci probouzet na hroznou bolest, v důsledku čehož se už necítím ospalá v průběhu dne.

Závěr

Máte problémy se zády? Jak se vyrovnáváte s bolestí zad v kříži?

Zdroj: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Vážení diváci, velmi si vážíme vašich příspěvků – dáváte nám naději, že budeme moci pokračovat a velmi nás mrzí, že se mnoho vašich chtěných plateb neuskutečnilo vzhledem k potížím funkčnosti platební brány. GoPay muselo přijmout nové podmínky bank, kdy spolkům neumožní on-line platby kartou. Prosíme o znovu zaslání/zasílání vašich příspěvků, prozatím přes klasický bankovní převod:

Pro platby v ČR: 107-7380440287/0100 s uvedením slova „Dar“ do zprávy pro příjemce.

Pro mezinárodní platby ze zahraničí: IBAN: CZ40 0100 0001 0773 8044 0287, BIC/SWIFT kód: KOMBCZPPXXX

Snažíme se pro vás najít jiné zjednodušující služby pro vaše platby. Děkujeme za pochopení i za podporu.

S láskou Cesty k sobě