Dýchání podle Wim Hof metody Wim podporuje funkci imunitního systému a snižuje záněty v těle. Pravidelné systematické dýchání může tedy pomoci zlepšit celkové zdraví. Dechem je také možné regulovat a udržet tělesnou teplotu. Dechovým cvičením se mění pozitivně pH krve, krev se stává zásaditější, což ovlivňuje pozitivně další biochemické reakce v těle. Výhodou dýchacího cvičení je bezesporu jeho okamžitý efekt pro imunitní systém. Takže, pokud jste prevenci zanedbali, tak pravidelné dýchání vám může udělat tu nejlepší službu. Nástup účinků je v tomto případě okamžitý. Aby to fungovalo, je ale třeba dýchat pravidelně (každý den nebo aspoň obden).

V tomto videu jsem si připravila praktickou ukázku tohoto dýchání. Ukáži vám, jak již 2 roky dýchám já a pokud chcete, tak se ke mě můžete přidat. Nejsem instruktor WHM, ale dýchám pravidelně a tuto techniku jsem se naučila pod vedením Martina Tháma, certifikovaného instruktora Wim Hof Metody. Pokud se chcete o způsobu dýchání dozvědět opravdu maximum, tak moc doporučuji, poslechněte si nejprve záznam z jeho workshopu, kde Martin mluví o svých zkušenostech s dechem. Martin je studna mnoha běžně nedosažitelných informací a zároveň obrovské inspirace. Záznam najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=rMbRa-yias4

DŮLEŽITÉ! TOHLE SI PŘEČTĚTE, NEŽ ZAČNETE!

1) Bezpečná poloha a místo jsou priorita Pamatujte na to, že veškeré techniky dýchání musejí být praktikovány v bezpečném a zajištěném prostředí. Vzhledem k tomu, že při dýchání dochází k hyperventilaci, je zde riziko ztráty rovnováhy či omdlení. Takže poloha, kterou zvolíme, musí být nejen pohodlná, ale i bezpečná abychom v případě, že se nám z přemíry kyslíku začne motat hlava, nemohli upadnout… A také, prosím, nikdy nepraktikujte tohle cvičení ve vodě, a to ani ve vaně, protože, pokud by se vám udělalo z překysličení slabo, tak byste se mohli prostě utopit.

2) Kontraindikace Toto dechové cvičení má také určitá omezení, kvůli zádržím dechu, které se při něm praktikují. Takže pokud jste těhotná žena, nebo se léčíte s vysokým tlakem, máte nějaké onemocnění srdíčka, epileptické záchvaty, jste po infarktu nebo po mrtvici, tak tohle dýchání pro vás, bohužel, bez odborného vedení, určitě vhodné není.

POSTUP:

– Dýchání většinou probíhá ve 3 – 4 kolech za sebou. – Jedno kolo obsahuje cca 30 hlubokých, systematických, pravidelných nádechů a výdechů.

– Po třicátém nádechu se ještě jednou zhluboka nadechnete a volně vydechnete a zadržíte dech ve výdechu (zádrž dechu s prázdnými plícemi cca na 1 – 2 minuty)

– Jakmile pocítíte silnou potřebu se znovu nadechnout (většinou to je po 1 – 2 minutách), tak následuje opět hluboký nádech a zadržíte dech v tom nádechu zhruba na 15 vteřin. V této části je ideální zároveň zatnout svaly pánevního dna, na břiše, a jemně potlačit do hlavy (je to jako takové mírné “zatlačení” nebo “natlakování”). Není to ale nutné.

– Po 15′ následuje klidný volný výdech. – No a dalším nádechem začíná druhé kolo. – Toto zopakujeme 3x nebo 4x.


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Vážení diváci, velmi si vážíme vašich příspěvků – dáváte nám naději, že budeme moci pokračovat a velmi nás mrzí, že se mnoho vašich chtěných plateb neuskutečnilo vzhledem k potížím funkčnosti platební brány. GoPay muselo přijmout nové podmínky bank, kdy spolkům neumožní on-line platby kartou. Prosíme o znovu zaslání/zasílání vašich příspěvků, prozatím přes klasický bankovní převod:

Pro platby v ČR: 107-7380440287/0100 s uvedením slova „Dar“ do zprávy pro příjemce.

Pro mezinárodní platby ze zahraničí: IBAN: CZ40 0100 0001 0773 8044 0287, BIC/SWIFT kód: KOMBCZPPXXX

Snažíme se pro vás najít jiné zjednodušující služby pro vaše platby. Děkujeme za pochopení i za podporu.

S láskou Cesty k sobě