Vědecký výzkum dokazuje, že spát 8 hodin denně není luxus, ale spíše nezbytná součást zdravého životního stylu.

Chybějící hodiny spánku mohou závažným způsobem ovlivnit naše duševní, emoční a fyzické zdraví.

Vědci zjistili, že pouze 40 % lidí má dostatek spánku. Pojďme se podívat na to, co se přesně stane, když začneme dávat přednost spánku před ponocováním.

Jsme přesvědčeni, že je moc důležité sledovat různá zjištění o našem zdraví a pohodě a neumíme se dočkat, kdy se budeme moci o tyto informace podělit s vámi, našimi čtenáři.

Budete se rychleji učit nové věci

Pokud nemáte dostatek spánku, má to vliv na to, jak dobře se umíte koncentrovat na nové dovednosti a pamatovat si nové věci. Vědci totiž zjistili, že ve spánku zpracováváme nové informace.

Jinak řečeno, vaše mysl a tělo jsou na tom lépe ráno po patřičném odpočinku než večer předtím, než jdete spát.

A to platí pro jakékoli nové dovednosti, studiem na univerzitě počínaje až po učení se novému sportu.

Budete bdělejší

Když si pravidelně dopřáváte dostatek odpočinku, vaše koncentrace, pozornost a schopnost řešit problémy fungují ve svých optimálních hladinách.

Dokážete jasněji myslet a dělat rychlejší rozhodnutí.

Budete mít jednodušeji pod kontrolou svoji hmotnost

Tato studie prokázala, že když spíme, vytváříme hormon zvaný leptin, který našemu tělu říká, že jsme plní a že žádné další jídlo nepotřebujeme.

Když si nedopřejeme dostatek odpočinku, tělo ztrácí svou vnitřní rovnováhu a začínáme mít neodolatelnou chuť na jídlo.

Zlepší se vám zdraví

Vědci zjistili, že dostatek spánku nejenže sníží vaši hladinu stresu, ale také předchází vysokému krevního tlaku a vysokému cholesterolu.

Nedostatek spánku může vést k celé řadě problémů souvisejících se srdcem.

Můžete předcházet vzniku cukrovky

Výzkum zjistil, že spánek způsobuje velký rozdíl v regulaci krevního cukru a citlivosti na inzulín, což následně předchází cukrovce 2. typu.

Zdá se, že zvláště důležitá je „fáze hlubokého spánku“ a když délku spánku zkracujete, tuto důležitou část pravděpodobně přeskočíte.

Rychleji se zotavíte z chladu

Cítíte se ospalí, když jste nemocní?

Nuže, očividně k tomu existuje důvod. Studie prokázaly, že k tomu, aby se naše tělo zotavilo, musí upadnout do spánkového režimu.

V tomto spánkovém režimu náš imunitní systém nejúčinněji bojuje proti bakteriím.

Vaše pleť bude vypadat lépe

Naše pleť je velmi dobrým ukazatelem našeho celkového zdraví a pohody. Možná ji dokážete překrýt maskou, ale ve skutečnosti ji nemůžete oklamat.

Kůže je náš největší orgán, který je neustále vystavován vlivu povětrnosti, UV záření, prachu a slunci, a když spíme, naše pokožka se dává sama do pořádku.

Stanete se bezpečnějším řidičem

Všichni jsme alespoň jednou řídili auto, když jsme byli velmi unavení. A přestože se často zdá, že nemáme na výběr, musíme začít dělat z tohoto výběru svou prioritu.

Výzkum ukázal, že řidiči s nedostatkem spánku se chovali spíše jako řidiči pod vlivem alkoholu.

Zlepší se vám rovnováha

Když máte dostatek spánku, zlepší se vaše koordinace a rovnováha, což vás chrání před všemi druhy fyzických poranění a nehod.

Závěr

Kolik hodin spíte? Cítíte se lépe, když spíte 8 hodin denně?

Zdroj: www.vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Vážení diváci, velmi si vážíme vašich příspěvků – dáváte nám naději, že budeme moci pokračovat a velmi nás mrzí, že se mnoho vašich chtěných plateb neuskutečnilo vzhledem k potížím funkčnosti platební brány. GoPay muselo přijmout nové podmínky bank, kdy spolkům neumožní on-line platby kartou. Prosíme o znovu zaslání/zasílání vašich příspěvků, prozatím přes klasický bankovní převod:

Pro platby v ČR: 107-7380440287/0100 s uvedením slova „Dar“ do zprávy pro příjemce.

Pro mezinárodní platby ze zahraničí: IBAN: CZ40 0100 0001 0773 8044 0287, BIC/SWIFT kód: KOMBCZPPXXX

Snažíme se pro vás najít jiné zjednodušující služby pro vaše platby. Děkujeme za pochopení i za podporu.

S láskou Cesty k sobě