Když trávíte většinu svého pracovního dne prací na počítači, a večery trávíte díváním se na obrazovku smartphonu, můžete mít problém s uvízlou lymfou a bolestmi krku, zad či rukou.

Sedavý způsob života velmi škodí vašemu zdraví: tuhnou vám svaly, můžete zažívat ztuhlost a pravidelně se může objevovat mravenčení.

Vybrali jsme jednoduchá cvičení, která vám pomohou rozproudit uvízlou lymfu, podpoří detoxikaci, zmírní bolesti v krku a uvolní ztuhlost krku, zad a paží.

Krk a ramena

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Práce na počítači nebo jízda autem na větší vzdálenosti vyvolávají napětí v krku a ramenou. Výsledkem je bolest ve svalech, šlachách a kostech.

Jedná se opravdu o závažný problém – za poslední rok nahlásilo jen ve Velké Británii pracovní neschopnost kvůli bolesti krku až 30 milionů lidí. To je téměř polovina populace. V Česku to bude zřejmě podobné.

Přiskřípnuté nervy a krevní cévy v krku mohou způsobovat zhoršené vidění nebo bolest hlavy. A těmto problémům se dá vyhnout prováděním některých jednoduchých cvičení.


Náš tip: Sbohem vysoký krevní tlak: 10 bodový plán pro trvalé snížení krevního tlaku za 4 týdny bez léků na předpis. Více informací zde


7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Strečink krku a ramen. Opřete se jednou rukou o dveřní zárubeň, skloňte hlavu a pokuste se bradou dotknout druhého ramene, potom se vraťte do výchozí polohy. Udělejte 10 opakování.

Příliš se nenamáhejte: ve svalech byste měli pociťovat příjemné teplo. Stejný postup opakujte druhou rukou.

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Uvolnění bolesti a napětí. Postavte se zády ke stěně, abyste se jí dotýkali zátylkem a paty měli asi 7-8 centimetrů od ní. Ramena spusťte dolů.

Natáhněte ruce do stran a proveďte 10 zvednutí. V průběhu tohoto cvičení by se paže měly dotýkat stěny.

Zápěstí

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Nesprávná poloha klávesnice a myši a zvyk držet smartphone v ruce po celý den mohou vést k mravenčení a bolesti v zápěstí.

Když budete tyto příznaky a nepříjemné pocity ignorovat, můžete skončit se syndromem karpálního tunelu. Existují však cvičení na uvolnění napětí a zabránění tomuto onemocnění dříve, než nastane.

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Když jste v kanceláři. Pro své ruce budete potřebovat dva míčky a gumový posilovač prstů. Posilovač a míčky používejte během pracovního dne. Toto cvičení vám pomůže posílit klouby.

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

1. Zahřívání zápěstí. Rukou uchopte zápěstí a začněte jím kroužit desetkrát jedním směrem a desetkrát druhým směrem. Ruku nad zápěstím držte pevně. Stejný postup opakujte druhou rukou.

2. Strečink prstů. Začněte tím, že spojíte ukazováček vaší pravé ruky s ukazováčkem na levé ruce a natahujete. Totéž dělejte se všemi prsty na obou rukách.

Křížová oblast a zadek

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Bolest v kříži a tíha v nohou neznamenají, že stárnete. Možná máte sedavý způsob života a jen málo fyzické aktivity.

Vzpřímené několikahodinové sezení může vést k ischiasu – stavu, při kterém je podrážděn váš sedací nerv vedoucí od zadní části pánve k chodidlu.

Lékaři říkají, že sedavý způsob života může vést až ke vzniku celulitidy. Chcete-li se vyhnout vážnému problému či nepříjemnému kosmetickému problému, začněte provádět jednoduchá strečinková cvičení.

Tato cvičení zlepší váš krevní oběh, proudění lymfy v lymfatickém systému a také se budete cítit být zdravější a hezčí.

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Cvičení v kanceláři. Posaďte se na přední okraj židle a jednu nohu vyrovnejte dopředu. Pomalu se natahujte směrem k noze. Nepřehánějte to: nemáte cítit bolest ani napětí.

Udělejte 5-10 opakování a stejný postup opakujte druhou nohou.

Toto strečinkové cvičení vám pomůže zmírnit napětí v kříži a zadku a uvolní vám podkolenní šlachu.

7 cviků na rozproudění lymfy a uvolnění svalů, když sedíte celý den

Cvičení na doma. Lehněte si na záda a krk si podložte polštářem nebo dekou. Ohněte pravé koleno a vyložte si na něj levý kotník. Levé chodidlo by mělo být nad kolenem pravé nohy.

Ruce si oviňte kolem zadní strany pravého stehna a natahujte se. Když nedokážete ovinout ruce kolem stehna, použijte ručník.

Nezvedejte zadek a pokuste se vydržet v této poloze po dobu 20 až 30 sekund. Udělejte 2 opakování, a poté nohy vyměňte.

Závěr

Bolí vás záda?

Řekněte nám, jak se vyrovnáváte s důsledky sedavého životního stylu.

Zdroj: brightside.me, Zpracovala: Vylectese.cz


Není v našich silách ručit za všechny obsahy videí, názory a jednání jednotlivců.
Přejeme vám všem mnoho lásky v této transformační době.


Líbí se vám, co děláme?
Rádi byste podpořili provoz internetové televize Cesty k sobě?

200,-

Platba

300,-

Platba

500,-

Platba

1000,-

Platba

Za veškeré příspěvky předem děkujeme!

Zasláním daru dochází k uzavření darovací smlouvy dledarovacích podmínek.
Prohlášení o ochraně osobních údajů darujícího. Platba probíhá prostřednictvím služby

géčko.png verified_by_visa-full-colour.png Mastercard_SecureCode [Převedený].png visa-full-colour-rgb.png visa_electron_2015.png mc_accpt_match_eps.png me_accpt_match_eps.png ms_accpt_match_eps.png